A fogyás sikere a vízen múlik

Már régóta foglalkoztatja a tudományt, hogy a víz valóban segíti-e a fogyókúrát. Szinte minden évben vizsgálják, kutatják a víz és a fogyás kapcsolatát – a legújabb eredményeket a virginiai szakemberek tették közzé.

A BBC közszolgálati híradásaiban tették közzé a virginiai kutatások eredményeit, mely szerint: ha a fogyókúrázók a főétkezéseket két pohár vízzel kezdik, akkor könnyedég megszabadulhatnak két-három kilótól is, anélkül, hogy észrevennék.

A kutatás három hónapig tartott, és 48 felnőtt szerepelt a vizsgálatban. Korosztályukat tekintve a fogyókúra szempontjából fontos korcsoportot ölelte fel, hiszen 55-75 év közöttieket választottak ki.

Ez az a korcsoport, aki már átesett valamilyen fogyókúrán, kisebb-nagyobb sikereket értek el, de tartós eredményt nem tudtak felmutatni. Ráadásul ez az a korosztály, aki veszélyeztetett korban van abból a szempontból, hogy a súlyfelesleg okozta egészségügyi problémák már jelentkeznek vagy jelentkeztek náluk.

A résztvevőket két csoportra osztották. Az első csoportba tartozók csak kalóriaszegény étrendet követtek, a másik csoport viszont a kalóriaszegény étrendet követve az étkezések előtt megitták a kötelező két pohár vizet.

Az eredmény önmagáért beszél. A második csoport tagjai ugyanannyi idő alatt, ugyanolyan étrend mellett átlagosan hét kilótól szabadultak meg, akik viszont nem ittak vizet étkezéseik előtt, azok csak öt kiló mínuszt könyvelhettek el.

A tanulmányt nemzetközi figyelem is kísérte, ezért az eredményeket az Amerikai Kémiai Társaság bostoni rendezvényén tárták fel a szakemberek előtt. A tanulmányból az is kiderül, hogy a víz fogyasztása azon kívül, hogy önmagában is fontos, főleg ilyen idősebb korban, de a folyékony állagánál fogva jobban telíti a gyomrot, kalória szempontjából a nulla értéket képviselve viszont semmilyen hizlaló hatást nem gyakorol az emberi szervezetre.

A tanulmány arra is rámutat, hogy a fogyókúrázók számára fontos súlycsökkenés elérése érdekében igen kívánatos az étkezések előtt elfogyasztott két pohár víz, de túlzásba sem szabad esniük. Azaz nem elegendő csak vizet inni a vágyott fogyás sikerének megélésében, hiszen a túlzott vízfogyasztás átfordul az ellenkezőjére és inkább ártalmas az egészségre, mint hasznos a fogyásban.

A megfelelő mennyiségű víz fogyasztása nem csak azért is fontos, hogy könnyebben le tudjunk fogyni, hanem azért is, mert lassan kiváltja a sokszor már egészségtelennek titulált cukros üdítők, energiaitalok fogyasztását is.

Brenda Davy, aki a Virginiai Műszaki Főiskola és Állami Egyetem professzora szerint a vízivás konkrét, egyszerű és olcsó eszközt jelent a súlyproblémák kezelésére. A professzornő véleménye szerint bármennyire is kívánatosak a cukros üdítők, a fogyókúrázók jobb, ha tudják, hogy egy dobozos kólában körülbelül 10 teáskanálnyi cukor van, így hiába folytatnak diétás étrendet, ha közben dobozos üdítőket fogyasztanak víz helyett.

Mindebből mi a tanulság? Igyál megfelelő mennyiségű vizet, élj diétás étrenden és kerüld a cukros üdítőket!

Jobb, mint bármelyik fogyókúrás csodaszer!