A Swarovski fejlődése és sikertörténete – amit tudnod kell!

A Swarovski minden kétséget kizáróan a világ egyik vezető kristályokat és kristályékszereket gyártó cége, amelynek sikertörténete egészen az 1800-as évek végére vezethető vissza, az akkor még gyerek Daniel Swarovskihoz, akit már fiatalon magával ragadott a csiszolt ólomkristályok világa.

Mindez nem volt véletlen, hiszen édesapja is ugyanezt a mesterséget űzte, így az alapokat tőle tanulta el, majd a Siemens és Edison technikai újításai alapján mindössze 19 évesen kifejlesztett egy saját kristályvágó berendezést, ami képes volt tökéletes minőségűre munkálni a kristályokat. Ezzel a találmánnyal képes volt forradalmasítani az iparágat, aminek hatására 1985-ben meg is alapította a Swarovski céget. A vállalat termékei csakhamar világszerte közkedveltté váltak, és bár hosszú évtizedekig csak kristályok csiszolásával, illetve a hozzájuk szükséges gépek előállításával foglalkoztak, az 50-es évektől kezdve olyan fejlődéstörténetnek és mérföldköveknek lehettünk szemtanúi, amelyek példaértékűvé emelték a Swarovski nevet.

Az első ilyen mérföldkő volt az ötvenes években az első olyan kristály bemutatása, amelyet Christian Dior francia divattervező közbenjárásával alkottak, és képes volt az Aurora Borealis, avagy a sarki fény csillogását visszaadni. Az új kristály óriási népszerűségnek örvendett, de a hetvenes évek közepén bemutatott kristályegér megszületése is sokat dobott a cég sikerén. Történetesen ugyanis az 1976-ban bemutatott egér volt a világ legelső kristályszobrocskája, amit csillárkristályokból állítottak össze, de ennek ellenére is az akkori téli olimpia kabalafigurája lett, hatalmas népszerűséget hozva ezzel a Swarovski cégnek, akik azóta is rendszeresen jelentkeznek komplett kristálykészlet kollekcióval, méghozzá a gyűjtők legnagyobb örömére.

A Swarovski cég történetében a következő mérföldkő alig egy évvel később jött el, amikor 1977-ben betörtek az ékszerpiacra előbb az Egyesült Államokban, majd alig egy évtizeden belül Európában is. A rendkívül aprólékosan és megfelelő eleganciával kidolgozott ékszerek elnyerték a divattervezők és a dizájnerek tetszését, így a Swarovski kristály-ékszerek csakhamar a divatvilág elitjéhez csapódtak. Az első komplett kollekció létrehozására 1989-ig kellett várni, de ekkorra már nem csak a kiváló minőségű ékszerek, hanem a táskák és az egyéb kiegészítők is hozzátartoztak a névhez.

A Swarovski kristályok sikerét alaposan megnövelte, amikor 1987-ben megalakult az SCS, avagy a Swarovski Collectors Society, amelybe olyan gyűjtők taroznak, akik tehetősek, ezáltal megengedhetik maguknak, hogy begyűjtsék a rendszeres időközönként érkező kristálykollekciókat.

A vállalat fejlődése természetesen a kilencvenes években is tovább folytatódott, így 1992-ben előbb a Crystal Mesh, avagy a kristályháló megszületésével, ami művészeti alkotások szintjére emelte az ékszereket, majd 1995-ben a Kritallwelten megnyitásával, ami a cég 100. évfordulóján nyílt meg egy kristálymúzeumként, ami Ausztria második leglátogatottabb turistalátványossága.

Az újgenerációs Swarovski kristályok egyik legismertebb tagja a 2002-en elindított Crystal Palace kollekció, ami újragondolta a hagyományos kristálycsillárokat, de mérföldkőnek tekintik a The Three Graces névre hallgató kollekciót is, amelyben a görög mítoszok kelnek életre. A Swarovski életében nagy fordulópont volt, amikor 2008-ban megnyitott a tokiói üzlet, ezáltal ugyanis egy újabb földrész és ország csatlakozhatott a Swarovski kristályok rajongói közé.