Dukan-diéta: fogyj korlátlan fogyasztással!

A diéták átka, hogy nagyon korlátozzák a fogyasztható mennyiséget, szinte valamennyi diéta alapja az elfogyasztható mennyiség és kalória drasztikus csökkentése. De ezt ki bírja ki? Aki ahhoz volt hozzászokva – talán túlontúl sokáig – hogy annyit eszik, amennyit akart, az bizony nagyon megsínyli a diéta kezdeti korszakát, és többnyire fel is adja a fogyni vágyását!

Fogyókúra, ami nincs mennyiségi korláthoz kötve.

Ez az a diéta, amit azoknak a személyeknek találtak ki, akik nem bírják az éhségérzetüket leküzdeni és állandó étel utáni sóvárgással telnek napjai – ez pedig mindannyian tudjuk hova vezet: depresszióhoz, feldolgozhatatlan kudarcélményhez és végül a fogyás felhagyásához.

A Dukan diéta egy francia idegorvosnak köszönhető, Dr. Pierre Dukan neurológus találta ki. Ezzel a diétával tartja karban magát Kate Middleton és Jennifer Lopez is – tudtuk meg a diétás Fogyjonle.hu fogyókúra szakértőjétől.

A diéta kialakulásának története is van. Eszerint az orvost felkereste egy barátja, és kérte tőle, hogy segítsen neki lefogyni. Dukan azt tanácsolta neki, hogy egy hétig semmi mást ne egyen, csak fehérjét. A kedves barát egy hét alatt leadott öt kilót, és ezen felbuzdulva az addig ideggyógyászként ismert Pierre Dukan áttért a táplálkozástudomány mezejére.

A Dukan diéta négy fázisból áll:

  1. Támadás
  2. Súlyvesztés
  3. Stabilizáció
  4. Súlyfenntartás

A Támadás fázisában…

csak fehérjét ehetsz, de abból annyit, amennyit akarsz. A fehérjét nyerheted húsból, halból, tojásból, zsírszegény tejtermékből. Ezekből annyit eszel amennyit akarsz és akkor amikor akarod. Az időtartama attól függ, hogy hány kilótól szeretnél megszabadulni. Ha öt kiló mínusz a cél, akkor két napig tart a támadás fázisa, ha 10 kilónál többet szeretnél leadni, akkor legalább öt napig csak fehérjét ehetsz.

A Súlyvesztés fázisban…

a fehérjék mellett zöldségeket is lehet fogyasztani. Csak ezek közül a zöldségek közül választhatsz: répa, paprika, paradicsom, padlizsán, brokkoli, gomba, póréhagyma, káposzta, salátafélék, cukkini, spárga, spenót, uborka, retek, zeller. Mennyiségi korlátozás itt sincs, és a fázis addig tart, míg a kívánt súlycsökkenés mértékét el nem érted.

A Stabilizáló fázisban…

már naponta egyszer ehet gyümölcsöt is, de nem mindegyiket. Tiltólistára kerül a banán, a cseresznye, a meggy, szőlő. Az engedékenység még azt is megengedi, hogy naponta maximum két szelet teljes kiőrlésű kenyeret, hetente kétszer durumlisztből készült tésztát fogyassz.

Dukan-diéta: fogyj korlátlan fogyasztással!Az étrend variálására még engedélyezett a heti egy alkalommal fogyasztott burgonya, rizs, hüvelyesek, kuszkusz és a csokoládé. Ez a fázis már egy kicsit tovább tart, a napok számának megállapítására pedig egy képletet alkotott meg Dukan. Eszerint: a már leadott kilók száma x 2-vel majd az eredmény szorzod 4-gyel. A végeredmény mutatja meg azt a számot, ahány napig stabilizálnod kell a súlyodat.

A Súlyfenntartás fázisban…

már azt ehetsz, amit csak akarsz, de egyszer egy héten csak fehérjenapot tarthatsz. Ha ezt betartod, akkor az elért testsúlyod marad addig, amíg fel nem hagysz a diétával, és vissza nem térsz a rossz étkezési és életviteli szokásaidhoz.

Látod, mégis van olyan diéta, ahol annyit eszel, amennyit csak akarsz, és a szabályok sem borzasztóan nehezek, így mindenki be is tudja tartani őket. Nemhiába kedvelik a sztárok ezt a diétát!