Milyen előnyei vannak az elliptikus tréner használatának?

Az egyik legkedveltebb otthoni fitneszgépnek az elliptikus tréner számít. Ennek több oka is van, hiszen az elliptikus tréner használata számos előnnyel jár. Lássuk, miért szeretik oly’ sokan használni az elliptikus trénert. Amennyiben Te magad is szeretnél beszerezni egy otthoni fitneszgépet, hogy rendszeresen edzhess, úgy mindenképpen az elliptikus tréner választását javasoljuk, hogy miért? Azt most megmutatjuk.

Az első érvünk az elliptikus tréner mellet az, hogy az egész test átmozgatására képes. Nem szükséges többféle fitneszgépet beszerezni csak azért, hogy a test minden izmát meg tudjuk dolgoztatni. E sokoldalú gép segítségével ugyanis, többféle mozgás is elvégezhető. A legtöbb elliptikus tréner ugyanis, már rendelkezik a kétirányú mozgási lehetőséggel, vagyis nem csupán előrefelé, hanem hátrafelé is lehet rajta mozogni.

Ezzel a módszerrel a test más-más izmaink átmozgatására nyílik lehetőség, vagyis az edzés sokkal teljesebb lehet általa. Bár a futógépen is van lehetőség előre és hátra mozgásra, ám a futógépen hátrafelé történő mozgás igencsak veszélyes, ezért annak gyakorlása nem igazán ajánlott. Ellenben, az elliptikus tréner előre és hátra való használata is teljesen biztonságos. Szobabiciklin szintén lehetséges hátrafelé tekerni, ám ennek nem sok értelme van, illetve a kalóriákat sem lehet ez által hatékonyabban elégetni. Az elliptikus tréner azonban előre és hátra is ugyanolyan hatékonyan működik, vagyis már ebből is látható az, hogy mennyivel praktikusabb egy elliptikus tréner, mint a szobabicikli, vagy a futópad.

Az elliptikus tréner következő előnye az, hogy kíméletes az ízületekhez. Nem terheli meg az ízületeket túlságosan, ezért azok is biztonsággal használhatják, akik ízületi problémákkal küszködnek.

A futópad és a szobabicikli használata során azonban nagyobb terhelés alatt vannak az ízületek, ezért az elliptikus tréner használata sokkal inkább javallott, mint az előbbi két otthoni fitneszgép.

Az elliptikus tréner kíméletessége abban rejlik, hogy a gép kifejlesztése során arra törekedtek az alkotók, hogy a gép mozgása utánozza azt a mozdulatsort, amit séta vagy futás közben végzünk. A

karok és a lábak ugyanolyan irányba mozognak, mintha csak sétálnánk, vagy futnánk. Az ellipszis tréneren történő edzés során álló helyzetben, a gép karjaiba belekapaszkodva kell lépkedni úgy, hogy a pedálokról nem szabad felemelni a lábat. Ennek köszönhető például az, hogy a térd ízületeire kisebb terhelés nehezedik, mint futás közben, ahol ugyebár a lábak lépésről-lépésre felemelkednek, majd hozzácsapódnak a futópad felületéhez.

A térdízületek kímélése rendkívül fontos abban az esetben is, ha valaki lényegesen nagyobb súlyfelesleget cipel magán. Ilyen esetben ugyanis, egy egyszerű séta is igencsak meg tudja terhelni a térd ízületeit. Nem mindegy tehát, hogy a lábak a talajhoz csapódnak lépésenként, vagy éppen folyamatosan a pedálokon vannak tartva, az ellipszis tréneren való edzés közben.

A kalóriaégetés szempontjából is van ám előnye az elliptikus tréner használatának. Gondolta volna, hogy az elliptikus tréneren való edzés sokkal hatékonyabb, mint a szobabicikli vagy a futópad használata? Ez annak köszönhető, hogy a gépen való karok segítségével nem csupán a lábak vannak alaposan átmozgatva, mint mondjuk a futógép vagy a szobabicikli esetében, hanem a karok is.

A karok és a lábak egyszerre történő mozgatása által sokkal több kalóriát el lehet égetni, vagyis a zsírégetés mértéke sokkal kiemelkedőbb, mint más otthoni fitneszgépek esetében.

Eme előnyöket mindenképpen érdemes szem előtt tartani, amikor otthoni fitneszgépet szeretnénk vásárolni!