szobabicikli

A rendszeres mozgás elengedhetetlen az egészséghez. A mozgásszegény életmód, a rendszeres ülőmunka kihat a vérkeringésre, az emésztésre, lelassítja az anyagcserét, hajlamossá tesz a hízásra és még sorolhatnánk.

Ha kevés az időd, nem tudsz, vagy nem szeretnél munka után edzőterembe járni, szerezz be egy szobabiciklit és vess véget az állandó kifogásoknak. Testednek mozgásra van szüksége, különben egészséged romlásnak indul.

Hogy milyen egészségügyi előnyökkel jár a rendszeres szobakerékpározás?

  • Segít a fogyásban

A szobakerékpár közismerten az egyik legjobb zsírégető eszköz, hiszen rendkívül intenzív edzések végezhetők használatával. Kapcsold be a kedvenc sorozatodat, hangoskönyvedet, vagy kedvenc zenéid listáját és tekerd karcsúbbra magad!

  • Formálja az alakod

Az ellenállás, a tekerés erősségének szabályozásával szépen edzheted lábaidat. A tekerést izgalmasabbá teheted különböző gyakorlatokat végezve: állj fel, majd ülj vissza a nyeregbe előre meghatározott fordulatszámonként, hogy combod és feneked is fokozottabb terhelést kapjon.

  • Használata közben óvja ízületeidet

A kerékpározás közismerten az egyik legkíméletesebb sportok egyike éppen ezért előszeretettel ajánlják az idősebb korosztály számára is és túlsúlyosok számára is. Míg a kocogás, futás közben a térdeidet folyamatos ütközések érik, ahogy talpad a talajhoz ér, addig a kerékpározás során talpad alátámasztást élvez, így ízületeid nem sérülnek. Így túlsúlyosan, idősödő korban is bátran használhatod.

  • Javítja a vérkeringést

A szobabicikli a legideálisabb kardió edzésekhez, mellyel csökkenthető a magas vérnyomás és javítható a vérkeringés. Nem mellesleg kutatások igazolják, hogy rendszeres, napi 30 perces kerékpáros edzésekkel a a vércukorszint is normalizálódhat és csökken a szívroham kockázata is.

  • Felfrissít

A rendszeres edzésekkel javul a tüdő kapacitása és a test hatékonyabb oxigén ellátása is. Ennek köszönhetően a rendszeres edzésekkel frissebbnek és éberebbnek érezheted majd magad a mindennapokban. Kutatások szerint a rendszeres edzést végzők általános energiaszintje 20%-kal növekedik, fáradságérzetük pedig nagyjából 60%-kal csökken a rendszeres mozgás hatására.

  • Elsőosztályú a stressz levezetésében

A hétköznapok során felgyülemlett stressz mozgással vezethető le a legjobban. A biciklin ülve kellemesen tekerheted ki magadból mindazt, ami bosszant, ami miatt ideges vagy. Egy jó szobakerékpáros edzés után jobban fog esni az alvás.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here